Pilotní projekty.

 
  • Distance Learning Program.

    V nově otevřeném Digitálním centru na CERGE-EI byl na jaře 2020 spuštěn v rámci Programu Teaching Fellows pilotní projekt dálkového bakalářského a magisterského studia – Distance Learning Program.

    Pilotního projektu se během jarního semestru zúčastnily čtyři univerzity z Kosova, Gruzie, Kyrgyzstánu a Ruské federace:

    • ISET - International School of Economics at TSU

    • University of Central Asia

    • Ural Federal University

    • The University of Pristina

    Seznam kurzů během pilotního jarního semestru:
    - Health Economics
    - Energy Economics
    - Experimental Economics
    - Environmentals Economics

    Cílem Distance Learning Programu je pomoci podfinancovaným a izolovanějším univerzitám, aby mohly zaplnit mezery ve svých osnovách. Po úspěchu pilotního jarního semestru se program rozšířil během podzimního semestru jak v počtu vyučovaných kurzů, tak i v dvojnásobném počtu zúčastněných univerzit.

    Zatímco z krátkodobého hlediska program umožňuje zúčastněným univerzitám rozšířit nabídku kurzů, dlouhodobějším cílem je budování místních kapacit. Záměrem je, aby zúčastněné instituce mohly být schopny tyto kurzy realizovat bez vnější podpory.


  • Soutěž pro studenty.

    I naší nadací spoluorganizovaná studentská mezinárodní soutěž New Economic Talent začínala jako pilotní projekt.

    V roce 2014 jsme ve spolupráci s CERGE-EI uspořádali pilotní 1. ročník této studentské soutěže. Soutěž byla určena všem studentům bakalářského a magisterského studia jakéhokoliv oboru, kteří se zajímali o současné ekonomické otázky a chtějí lépe pochopit procesy, které “formují svět”.

    Cílem soutěže bylo vyvolat zájem o studium ekonomie a přiblížit účastníkům moderní ekonomický výzkum. Finalisté soutěže prezentovali své projekty před odbornou komisí, od které získali cennou zpětnou vazbu a mohli prodiskutovat jejich možné vylepšení.

    Soutěž se konala během let 2014 -2020 a během šesti ročníků se jí zúčastnilo celkem 538 účastníků z několika desítek zemí.

  • Podpora jednotlivců.

    Do roku 2009 naše nadace podporovala pouze projekty institucí. V roce 2010 jsme poprvé podpořili v rámci pilotního projektu i jednotlivce – nadějného mladého ekonoma. Reagovali jsme tak na množství dotazů a žádostí o podporu ze strany studentů a mladých akademiků a výzkumníků.

    Prvním z nich byla podpora výzkumu studenta ekonomie na Fakultě sociálních věcí Bc. Lubomíra Cingla na téma “Do information cascades arise easier under time pressure? Experimental approach“. Výsledky výzkumu použil ve své magisterské diplomové práci, kterou si můžete stáhnout zde....

    Druhým nadějným mladým ekonomem, kterého jsme v rámci 10. grantového řízení v roce 2011 podpořili, byl Filip Matějka, Ph.D. Šlo o výzkumné stipendium, které mělo za úkol pomoci absolventovi zahraniční univerzity se začleněním po návratu ze studií.

    Po vyhodnocení prvních dvou pilotních projektů se správní rada rozhodla, že podobný typ projektů jednotlivců bude nedílnou součástí naší podpory.